10 tipů, jak uspokojit hladové byznysmeny

Ne každý se v polední pauze žene za nejlevnějším obědovým menu v přeplněné restauraci. Zvláštní disciplínu tvoří byznysmeni, kteří vyrazí na oběd řešit obchodní záležitosti. Dokážete uspokojit jejich nároky?

  1. Už při telefonické rezervaci se zajímejte, zda hosté přijdou na obchodní oběd. Pokud ano, vyblokujte jim nejméně rušené místo v podniku.
  2. Mějte připravené speciální „byznys menu“ a ideálně každý den ho obměňujte. Mělo by obsahovat tři lehčí chody poskládané ze známých surovin. Samozřejmě nesmí chybět zelenina a ovoce. Je prokázané, že na obchodním obědě chtějí manažeři jíst moderní, ale lehká a zdravá jídla.
  3. Pamatujte, že lidé nechtějí za obchodní jednání utrácet tolik peněz jako za večeři. Očekávají, že útrata bude v poledne zhruba poloviční oproti večeru. Tomu by měla odpovídat i vaše nabídka.
  4. Buďte rychlí a nerušte. Poslední, na co jsou strávníci při pracovním obědě zvědaví, je příliš horlivá a familiérní obsluha poskytující minimum soukromí na rozhovor.
  5. Pamatujte, že byznys oběd by měl podle etikety trvat 1,5 až dvě hodiny. Tomu přizpůsobte i servis.
  6. Spousta firem zakazuje svým zaměstnancům požívat alkohol v pracovní době. Zkuste proto hostům nabídnout nealkoholické verze aperitivu nebo digestivu. Mějte ale po ruce i alkoholickou variantu.
  7. Buďte připraveni na malou oslavu. Vaši hosté k vám přišli uzavřít obchod. A když se podaří, možná zatouží po přípitku. Mějte proto po ruce zaledované lahve s běžně dostupnými a známými sekty nebo šampaňským.
  8. Při žádosti o účet se vždy ptejte, jestli budou hosté platit dohromady, nebo zvlášť. Etiketa sice říká, že platit má hostitel, ale dohoda mezi strávníky může být jiná. Že se platí zásadně u stolu, nikoli „po jednom u kasy“, snad ani nemusíme zdůrazňovat.
  9. Předpokládejte, že platba za obchodní oběd proběhne prostřednictvím firemní platební karty a hosté budou potřebovat daňový doklad. Pokud máte na účtence všechny potřebné údaje (a to byste mít měli), není už nutné ji razítkovat.
  10. Malé nebo žádné spropitné nemusí znamenat, že hosté nebyli se servisem spokojeni. Pokud platí prostřednictvím firemní karty, není dýško ani možné zadat.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články