10 věcí pro to, aby se u vás hosté cítili skvěle

Host je zvláštní bytost. Náročná. Kritická. A nic vám neodpustí. Když si ale osvojíte těchto deset pravidel, budou se k vám lidé nadšeně vracet a ještě o vás budou vyprávět dál.

  1. Čistota, čistota a čistota. Mantra, kterou si opakujte pořád dokola. Týká se všech částí provozu. Cokoliv může hostovo oko spatřit (a i to, co by mu mělo zůstat skryté), prostě musí zářit čistotou. Bez výjimek.
  2. Vůně. Už i majitelé obchodních center pochopili, že čich ovládá lidské myšlení. A tak začali u vstupů do svého království stříkat parfém. Takový, aby podněcoval chuť utratit nějakou korunu. Správně zvolená vůně v interiéru totiž může zvýšit prodeje až o 300 procent! A stejně byste měli uvažovat i vy. Věděli jste, že vůně čerstvě upečeného chleba v lidech vyvolává pocit domácí pohody? Nebo že vanilka a levandule navozují pocity relaxace a pomáhají zbavovat stresu?
  3. Barvy. O barevné typologii a působení barev na lidský mozek byly popsány stohy papíru. Vás by mohlo zajímat, že teplé barvy, mezi které patří červená, oranžová a žlutá, zvyšují chuť k jídlu. Zkuste je použít na dekorace a doplňky.
  4. Světlo. Hrajte si s ním! Čím víc světla u vás bude, tím víc byznysově bude prostor působit. Jestli chcete, aby si u vás dávali lidé obchodní schůzky, maximálně interiér prosvětlete. Naopak přítmí bude vzbuzovat pocit intimity. Světla ale musí být dost na to, aby personál i v noci viděl na cestu.
  5. Hudba. Neexistuje pravidlo na ideální hudbu do restaurace. Jisté ale je, že hosté nesnášejí ticho. Nutí je ho vyplňovat hovorem a zároveň se u stolů vzájemně ruší. Hlasitá hudba patří do barů, kde dokáže podpořit konzumaci. V restauracích je jí ale potřeba tak akorát. Aby nerušila, pouze tvořila kulisu.
  6. Toalety. Bolavé místo většiny gastroprovozů. Je úplně jedno, jak moc je budete mít vydesignované, pokud nebudou technicky funkční, čisté a voňavé. Řešení? Aspoň jednou měsíčně zrevidujte odpady, nádržky na vodu a veškeré vybavení. Každou půlhodinu je zkontrolujte a v případě znečištění vraťte do naleštěného stavu. A minimálně jednou denně umyjte, ať vypadají jakkoliv (četnost by se měla odvíjet od velikosti provozu, délky otvírací doby a aktuálního množství hostů).
  7. Pozornosti podniku. Každý dostává rád něco zadarmo. Ať už je to amuse bouche nebo couvert (prosíme neplést s položkou, kterou ještě spousta podniků hostům účtuje jen tak, pro nic za nic) pro zvýšení chuti k jídlu. Vlhčené ručníky na utření rukou po jídle. Domácí digestiv k účtu. Anebo žvýkačky, párátka, krémy na ruce, dámské hygienické potřeby na toaletách. Tohle všechno vás sice bude stát několik tisíc měsíčně navíc, ale také se vám to několikanásobně vrátí.
  8. Technologie. I kdybyste byli sebevětšími odpůrci Facebooku, hosté ho milují. A kdo umožní bezproblémové surfování po internetu nebo nabíjení telefonu u stolu, ten získá plusové body popularity.
  9. Obsluha. Pryč s lidmi, kteří se nedokážou usmívat, chovat mile a nápomocně. Ti vám dělají medvědí službu. Obsluha musí umět balancovat na tenké hranici mezi vstřícností a vlezlostí. Prostě a jednoduše být vždy po ruce, když ji zákazník potřebuje. Ale hlavně nenápadně.
  10. Náš zákazník, náš pán. Byť bude mít host sebedivnější přání, vyplňte mu ho, pokud to bude jen trochu možné. To se týká i reklamací jídla. Host má prostě vždycky pravdu. Pro vás to znamená někdy zatnout zuby, ale věřte, že se to vyplatí.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články