4 tipy, jak psát o benefitech do pracovních inzerátů

Mají inzeráty obsahovat také informace o benefitech? A jak je nejlépe podat? Pevná pravidla samozřejmě nejsou, ale jedno je jisté: o zaměstnaneckých výhodách by firmy mluvit měly, ideálně hned v prvních řádcích inzerátů.

Současná rekordně nízká nezaměstnanost nutí firmy lákat zaměstnance na něco extra. „Je to naprosto logické, funguje to jako klasický směnný obchod. Něco po někom chci, tak mu za to musím něco nabídnout. Ještě lepší je, když nejdřív nabízím – tím uchazeče nalákám a ukážu mu, že mu mám co dát. Až pak napíšu, co požaduji,“ přibližuje zakladatel kariérního showroomu Proudly Jan Klusoň první zásadu psaní inzerátů.

Přečtěte si rozhovor s Janem Klusoněm.

1. Nejprve lákejte

Inzeráty, u kterých se člověk nejdřív musí prokousat dvaceti body o tom, co všechno má umět, a až nakonec se dozví, že vlastně dostane „jen“ mzdu, dnes už jednoduše nestačí. Taková nabídka v dnešní době zaujme málokoho. A jde také o vyváženost – když toho od potenciálního kandidáta hodně požadujete, musíte toho také hodně nabídnout.

Hned na začátku by měla zaznít flexibilní pracovní doba, individuální vzdělávání a podobné benefity.

2. Buďte konkrétní a zajímaví

„Mzda se v dnešní době dostává do pozadí a bere se jako samozřejmost, takže na první řádek nepatří klasická formulace ‚motivační finanční ohodnocení‘ a podobně. Naopak hned na začátku by mělo zaznít přátelské pracovní prostředí, flexibilní pracovní doba, možnost homeoffice, individuální vzdělávání a podobné benefity,“ doplňuje Klusoň.

Buďte při vypisování benefitů konkrétní a klidně zmiňte i nějaké méně tradiční benefity. Protože, přiznejme si to, většina nabízených benefitů se v jednotlivých firmách moc neliší. Ale pokud k vám do kanceláří chodí maséři nebo nabízíte neomezenou dovolenou, už se vymykáte a určitě tím můžete zaujmout.

Přečtěte si o netradičních benefitech.

3. Pište pravdu

Pořádáte teambuildingy? Tak to do inzerátu napište! Ale nic nepřikrášlujte ani nezastírejte. Jestli jezdíte pít do sklípku, nevykreslujte se jako firma, jejíž zaměstnanci společně chodí sportovat. Nic nezkazí náladu víc, než když nový zaměstnanec zjistí, že není úplně pravda, co si myslel. Takže když je problém si vzít ze dne na den sick day, nepište, že tomu tak není.

4. Buďte osobní

Takže je bez debat, že je potřeba se o benefitech zmínit a lákat potenciální uchazeče především na ně. I při vypisování výhod ale přemýšlejte a přistupujte k němu individuálně podle jednotlivých pracovních pozic. Vždy je potřeba se zamyslet, koho hledáme a co dotyčný bude opravdu chtít. Pak už je jen krok k tomu ho zaujmout a přilákat právě do vaší firmy.

„Když chci nabrat IT, pravděpodobně ho nenalákám na pestrobarevný kreativní chillout, kde si může odpočinout. Spíš ho zaujmou nové technologie, které bude moct ve firmě používat, nebo třeba možnost práce z domova,“ uzavírá Klusoň, jak k benefitům přistupovat.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články