7 cest, jak být vidět on-line

Co host, to jiné chutě. Ne všechny uspokojíte svíčkovou se čtyřmi, je proto důležité naservírovat každému, co má rád. Stejně to funguje i na internetu – někoho si získá vyfocená sezónní specialita na instagramu, jiné k vám přiláká novinka z newsletteru nebo článek známé foodblogerky. Cest ke zviditelnění vašeho podniku je mnoho, stačí si vybrat. A nebo se vydat po všech – on-line to je možné.

Facebook

Sociální sítě jsou od toho, abyste komunikovali – se zákazníky, příznivci i odpůrci. Každý tu o vás může psát cokoliv. Pozitivně vás ohodnotí i zkritizuje. Musíte umět reagovat. Na Facebooku je možné založit soukromý účet i stránku podniku – baru, kavárny, restaurace. Je to prostor pro šíření informací a novinek, komentářů, fotek, hodnocení. Lidé, kterým se podnik líbí, se stávají fanoušky a můžete je oslovit. Z jejich okruhu se může vyloupnout i ambasador, který váš podnik doporučí, protože se stane jeho srdcovkou. Na Facebooku můžete za nevelké peníze využít reklamu, která příspěvek zvýhodní a zobrazí nadefinované cílovce. Zlaté pravidlo: odpovídejte na komentáře, neignorujte nepříznivé. Promyšlená reakce může odpůrce obrátit na vaši víru.

Twitter

Na Twitteru se šíří fotky a krátké zprávy. Ty musí mít šťávu, být vtipné, zajímavé, přinést čtenářům přidanou hodnotu. Proto vás budou sledovat. Hodí se sem zážitky personálu, fotky denního menu nebo jídel, na něž jste hrdí, tipy šéfkuchaře, zajímavosti ze zákulisí. Reagujte na komentáře, poděkujte, pokud váš tweet někdo sdílel. Navazujte vztahy se svými „followers“ (lidé, kteří vás sledují) a za jejich aktivitu je pozvěte na drink zdarma.

Instagram

Instagram umožňuje sdílet fotky a krátká videa, čímž může být pro gastroprovoz užitečný. Mobilem vyfotíte jídlo a hned pošlete fotku na síť. Navíc ji můžete lehce nasdílet i na Facebook a Twitter.

Newsletter

Se zasíláním newsletteru by měl adresát souhlasit, newsletter ho nesmí obtěžovat a také v něm musí být jednoduchá možnost, jak se z odebírání odhlásit. Zvažte, co do newsletteru zařadit. Třeba informace o akcích, které podnik plánuje, o novinkách v menu a nápojáku, o novém člověku. Neměly by to být banality vycucané z prstu jen proto, aby se newsletter naplnil. Takový newsletter nikdo neotevře.

Weby

Weby jsou dnes spíš stručné, často víc obrazové než textové. Jsou na nich základní informace o podniku, aktuality. Web musí rychle zaujmout a být uživatelsky vstřícný, ať si jej zákazník otevře na notebooku, v mobilu nebo na tabletu.

Blogy

Jestli se chcete textově vyřádit, vsaďte na blogování. Blogovat můžete o všech zajímavostech v podniku a nechat lidi nahlédnout do kuchyně nebo za barový pult. Oslovit můžete i foodblogery. Když vás pochválí, je to skvělá reklama. A když ne, alespoň se o vás píše a můžete reagovat.

Aplikace a gastroweby 

Jídlo a pití jsou dnes obrovské téma. Proto se množí různé aplikace a weby zaměřené právě na tento segment. Příkladem je Zomato, kde lze vyhledávat a hodnotit podniky, nebo rozvozová služba DámeJídlo. Výhodou je, že díky systémům filtrování se o vás dozvědí i lidé, kteří by vás sami nenašli. Na druhé straně musíte být srovnaní s velkou konkurencí a hodnocením. Což ale vaše služby vytříbí.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články