Cocuma, Proudly, Atmoskop: Buďte při náboru vidět na těch správných místech

Firmy, které jsou v náboru úspěšné, ho pojímají komplexně. Kvalitním lidem jdou naproti různými kanály a jsou vidět na všech relevantních místech. Představujeme ty, které jsou nejvíce využívané novou generací podnikatelů a zaměstnanců.

Možnosti náboru zaměstnance jsou poměrně široké a v posledních letech stále více a více firem začalo využívat menší portály, které jsou uživatelsky příjemné, ukazují firemní kulturu a míří především na mladé. Řadí se mezi ně například projekty jako Proudly, StartupJobs, Cocuma nebo Atmoskop a další. Všechny vyrostly z prostředí, kde se mění přístup k práci i proto, že ji více ovládla nová generace podnikatelů a zaměstnanců. Podívejme se tedy na jednotlivé projekty a jejich nabídku o něco detailněji.

Proudly: Když chcete cílit na mladé

Portál Proudly propojuje široké spektrum společností, které hledají nové lidi, s kandidátkami a kandidáty. Připravuje profily firem à la chytlavé kariérní webovky, prezentuje pracovní příležitosti a buduje databázi talentů. V neposlední řadě vede blog, který je zdrojem informací z trhu práce, náboru a souvisejících oblastí. Výhodou je, že na Proudly je možné rozkliknout otevřenou statistiku, kdo a jak ho využívá. Z více jak 60 % jsou to mladí lidé, kterým je mezi 23 a 29 lety.


Kudy se dnes moderní recruitment ubírá? Přečtěte si náš seriál Trendy v recruitmentu 1: Lidi nejsou na odpis.


StartupJobs: Startupovou scénu najdete zde

Projekt StartupJobs propojuje startupy a lidi, kteří v nich mají zájem pracovat. Zároveň je to zdroj informací ze startupové scény. Pro kandidáty nabízí i testy znalostí zdarma (z programování, marketingu, grafiky atd.). K dispozici je newsroom s informacemi z náboru a trhu práce kolem startupů, s průzkumy a statistikami, které se na cestě za novými lidmi hodí.

Cocuma: Pro společnosti s prověřenou firemní kulturou

Na Cocuma se prezentují firmy s prověřenou firemní kulturou. Podmínkou pro prezentaci na portále je majitel firmy s respektem k lidem a jasné firemní směřování. Web funguje jako databáze prověřených společností i databáze konkrétních pracovních příležitostí. Vedou tu i online časopis s články a videi o firmách a firemní kultuře.

Atmoskop: Portál s hodnocením přímo od zaměstnanců

Atmoskop je z trochu jiného soudku. Přináší hodnocení firem očima zaměstnanců a k hodnocení můžete povzbudit i ty své. Kdo uvažuje o práci, najde tu informace, které z klasického pracovního inzerátu nevyčte. Hodnotí se, jaký je firma zaměstnavatel, jak se v ní k lidem chovají nadřízení, jací jsou tu kolegové, míra spokojenosti s příjmy, oblasti, kterých si lidé cení (benefity, možnost učit se novým věcem a podobně). Hodnocení je provázané s pracovními nabídkami, které firma aktuálně má.

„Profil na portálu Cocuma nám pomáhá šířit naše jméno a misi,“ tvrdí HR manažerka Czechitas.

Grason: Oborová appka pro gastronomii

Vedle projektů, které pokrývají široký trh práce, vznikají i takové, které úzce cílí na konkrétní oblast. Příkladem je třeba Grason, služba zaměřená na gastronomii. Je to mobilní aplikace, která spojuje servírky, číšníky a barmany s podniky, co hledají brigádníky. Obě strany také vzájemnou spolupráci hodnotí.

V praxi je třeba vyhodnotit, jaký kanál je pro vás nejvhodnější

V Czechitas, kde vzdělávají ženy v IT, se prezentují na Cocumě. Zeptali jsme se, co jim to z hlediska náboru přináší. „Profil na Cocumě pro nás znamená prestižní místo mezi organizacemi, kterým záleží na firemní kultuře a aktivně pracují na jejím rozvoji. Pomáhá nám šířit naše jméno a misi. U konkrétního náboru nových lidí je pro nás kromě našeho webu dalším ze zajímavých kanálů pro nalezení vhodných uchazečů a uchazeček o zaměstnání,“ vysvětluje HR manažerka Czechitas Miroslava Čechová.

I když ne vždy se takoví kandidáti do firemní kultury nakonec hodí. „Často je to tím, že o nás prostřednictvím tohoto portálu slyší vůbec poprvé. Sami se ještě musíme učit, jak prezentovat Czechitas na dalších portálech tak, abychom zaujali lidi, kteří budou ‚culture fit‘ i bez předchozí znalosti naší organizace,“ přemýšlí Miroslava. Dodává, že průběžně vyhodnocují ideální způsob prezentace otevřených pozic. „Ukazuje se, že nejefektivnější hledání zaměstnanců s největším zásahem máme skrze naše sociální sítě díky široké komunitě, kterou můžeme oslovit,“ prozrazuje.

Měřit a vyhodnocovat, co funguje a co ne pro konkrétní typ pozic a kam se vyplatí investovat peníze, je pro rozhodování klíčové. Jak prozrazuje Matěj Matolín, který vede HR v STRV, na svém blogu Lovec-hlav.cz, v STRV ročně proinzerují kolem 40 tisíc korun na StartupJobs. V jejich případě globální technologické firmy jsou na tom totiž podle něj StartupJobs v poměru cena/výkon lépe než Jobs.cz.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články