Jak odměňují experti? Neomezené volno a zeď sladkostí v HubSpotu

Velikáni digitálního odvětví jsou známí tím, že si zaměstnance hýčkají. Softwarová firma HubSpot nijak nezaostává za Facebookem nebo Googlem a o své lidi se ukázkově stará.

Dublin a Berlín jsou evropské pobočky softwarové společnosti, která v dalších sedmi sídlech po celé planetě zaměstnává na pět tisíc lidí. Inženýři a programátoři tu vytváří nástroje a řešení pro správu sociálních sítí nebo optimalizaci vyhledávání. V této rychle se měnící oblasti je pro HubSpot klíčové mít na palubě kvalifikované lidi s výbornými technologickými znalostmi. Aby společnost dokázala špičky v oboru zaujmout, musí obstát v konkurenci proti Googlu, Microsoftu nebo Facebooku. A daří se jí to. HubSpot už dvakrát vyhrál titul zaměstnavatele roku, který vyhlašují bostonské deníky. Svou roli v tom hrají velkorysé benefity.

Neomezená dovolená

HubSpot se k závodu, ve kterém firmy soupeří o co nejvyšší počet týdnů poskytované dovolené, postavil vychytrale. Zaměstnanci si mohou vzít tolik volna, kolik chtějí. Lidé s touto svobodou cítí důvěru nadřízených a částečně se stávají svými vlastními manažery, takže kromě volnosti roste i jejich odpovědnost a pocit důležitosti. Navíc získávají pocit, že jsou tak trochu občany své vlastní firmy, což je nejlepší způsob, jak pracovníky přimět, aby sami dělali něco nad rámec svých povinností. Místní firemní heslo doslova říká, že „výsledky jsou důležitější, než kolik hodin pracujeme“. Proto si tu lidé kromě dovolené mohou sami určit, kdykoliv chtějí pracovat z domova.


V odměňování může udílet lekce i Google. Tohle jsou jeho motivační finty.


Sabatikl

Sabatikl je termín běžný z akademického světa a označuje období, které si vědci a učitelé jednou za čas vyberou, aby se mohli intenzivně věnovat výzkumu, sebezlepšování nebo odpočinku. V poslední době si ale delší čas sami na sebe mohou stále častěji vybírat také lidé z komerční sféry. Pro tzv. HubSpottery je magická hranice pěti let, které pro firmu odpracovali, kdy je čeká čtyřtýdenní placené tvůrčí volno. Za tvrdou práci a loajalitu je zaměstnavatel měsíc podporuje a nabádá je ke splnění cestovatelských snů nebo práci na vlastních projektech.

Nepřetržitá péče o zdraví 

V zemích jako USA, kde jsou zdravotní péče a pojištění hodně nákladné, se prestiž zaměstnavatelů měří i podle toho, jak vysoké pokrytí pojistky dokáží svým lidem zajistit. HubSpot vedle účasti na pojištění poskytuje speciální program HubCare. Napříč všemi světovými pobočkami mohou zaměstnanci využít služby zaměřené na mentální zdraví a emocionální podporu. V akutních případech jsou jim k dispozici odborníci, kteří s nimi po telefonu nebo elektronicky nepřetržitě konzultují jejich zdravotní problémy.


Benefity vám nemusí zatížit rozpočet. Zjistěte, jak vám originální nápady pomohou udržet lidi.


Zmrazení vajíček

HubSpot chce dát víc volnosti svým pracovnicím i v osobním životě. Přichází s řešením pro zaměstnankyně, jež chtějí budovat kariéru, ale znepokojuje je tikání biologických hodin. Ty si mohou nechat zaplatit nákladný proces zmrazení vajíček, dál se v klidu věnovat práci a pořídit si děti v době, kdy budou samy chtít.

Správná výživa

Ano, zaměstnanecké recenze odkazují hlavně na legendární „HubSpot candy wall“ (zkuste atrakci zadat do vyhledávače, objevila se i na Twitteru a její fotky vám Google najde ve vteřině). Firmě bychom ale křivdili, kdybychom si mysleli, že svým lidem pouze buduje závislost na cukru. Ve skutečnosti tu kladou důraz na zdravý životní styl a správnou výživu. Zaměstnancům jsou k ruce výživoví poradci a zároveň tu pro ně pořádají workshopy na témata jako zvládání stresu. Kromě výše zmíněných bonbonů tu mají k dispozici i nutričně hodnotnější zdravé svačinky.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články