Jak volit barvy podniku, aby hostům chutnalo

Barvy vyvolávají emoce, mění nálady, vzbuzují nebo potlačují chuť k jídlu. A to nejen na talíři, ale i v prostoru. Tušíte, jak by měla vypadat vaše restaurace, aby u vás hosté chtěli dlouho posedět? Nebo naopak – aby se vám v bistru dlouho nezdrželi, protože se musejí točit?

Červená je fast

Možná jste si všimli, že největší světoví obchodníci s jídlem používají v marketingové komunikaci se zákazníky červenou. KFC, Coca-Cola nebo Burger King se červenají z jednoho prostého důvodu.

Tato barva v sobě kombinuje vášeň, energii a povzbuzuje chuť k jídlu. Aby ne, když je to barva šťavnatého steaku, vyzrálých jahod nebo rajských jablíček. Jestli potřebujete, aby ve vašem podniku byla co největší obrátka, s jasně červenou barvou určitě pracujte. Jen to s ní nepřežeňte, aby zákazníky spíš neodradila. Ideální je použít ji na dekorace (prostírání, ubrousky nebo nádobí) a na vybrané prvky v interiéru.

Žlutá má energii léta

Vzpomeňte si na horký letní den a sami v sobě hned zanalyzujte pocity, které ve vás zářivé slunce vyvolává. Nejspíš to bude něco jako příliv energie, radost, štěstí… Definice žluté barvy hovoří o mladistvém elánu, nadšení a optimismu. Na naše chuťové buňky má podobné účinky jako červená barva, proto s ní určitě pracujte v menším bistru, v kavárně nabízející snídaně nebo ve fast foodu (McDonald ‘s ví, co dělá). A jestli je na vás přímočará žlutá příliš sytá, zkuste sáhnout po oranžové. Kombinuje v sobě účinky červené i žluté a evokuje radost a pohyb.

Pokud potřebujete, aby byla ve vašem podniku co nejvyšší obrátka, pracujte s červenou a žlutou. Dlouhé posezení zajistí světlé interiéry nebo kombinace hnědé a zelené.

Zemité barvy vzbuzují důvěru

„Zelený“ přístup k planetě se promítá i do gastronomických trendů. Přírodní tóny zelené a hnědé ve strávnících vyvolávají dojem, že si pochutnávají na čerstvém, zdravém jídle. Svěží zelenou, díky které budou mít vaši hosté pocit, že u vás mohou relaxovat, doplňte zemitou hnědou, ideálně v dřevěném provedení. Váš interiér pak bude působit příjemně a domácky. Kombinace je ideální pro provozy, ve kterých chcete hostům nabídnout vícechodová moderní menu a ničím nerušený čas na povídání s přáteli. Samotná hnědá evokuje zemitost, spolehlivost a příznivé ceny. Hodí se do kaváren, pekáren nebo prodejen čokolády.

Světlý luxus hosty krásně zdrží

Spousta restaurací z ranku luxusních se vyznačují až sterilně světlými interiéry. Bílá, béžová a světle šedá opticky zvětšují prostor a zároveň vyzývají k dlouhému posezení. Pozor, abyste to s nimi ale nepřehnali. Velmi světlé barvy je dobré doplnit kontrastní červenou (třeba na židlích) nebo zelenou (květiny) či dřevem, aby interiér nepůsobil sterilně a neosobně. Když se vám podaří vychytat ideální kombinaci světlého základu a barevných detailů, můžete si být jisti, že si u vás hosté dopřejí několik chodů a na závěr vás odmění vysokým dýškem.

Temné odstíny lákají na celou noc

Černá, tmavě hnědá nebo ocelová jsou barvami noci. Jako takové vyvolávají pocit luxusu (zvlášť pokud jsou v lesklém provedení), jednoduchosti a sofistikovanosti, ale zároveň v sobě ukrývají chlad. Proto je nejčastěji uvidíte v pánských a nočních klubech a barech, případně opravdu luxusních restauracích nabízejících vybrané lahůdky. Do temného interiéru se pusťte jen v případě, že chcete hostům servírovat luxusní whisky a doutníky, vybrané kávy, nadstandardní hudební doprovod a čekáte, že u vás návštěvníci ideálně stráví celou noc.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články