Média o HR: 5 užitečných knih pro práci s lidmi

Přes všechny skvělé on-line zdroje, tweety a statusy ani papírové knihy neztrácejí své kouzlo. Navíc se s nimi spojuje nejen zlepšení slovní zásoby, ale také paměti a analytického myšlení, a tak stojí za to si na knihy najít čas. Nehledě na informace a inspiraci, které se v nich dají načerpat. Co si tedy přečíst, aby to bylo užitečné pro vaši práci s lidmi?

Faktomluva

Hans Rosling, Ola Rosling, Anna Roslingová Rönnlundová
Jan Melvil Publishing 2018

Pro optimismus je důvod – svět je podle faktů lepší, než si myslíte. Tak by se dalo shrnout poselství knihy, o níž Hans Rosling řekl: „Tato kniha je poslední bitvou v mém celoživotním poslání – v boji proti ničivé globální nevědomosti.“ Ukazuje, že pohled lidí na to, jaký je svět kolem, neodpovídá faktům. Překrucují ho různá myšlenková zkreslení. Třeba to, že se lidé víc soustředí na to špatné, a místo aby řešili problémy, hledají jejich viníka. A rozhodovat se na základě faktů je klíčové i ve firemním prostředí a při práci s lidmi.

Budoucnost organizací

Frederic Laloux
Peoplecomm 2016

Kniha vás provede historií lidské organizace, od prehistorie sběračů a lovců přes hierarchické firmy až po podniky vyhovující podmínkám 21. století. Obsahuje široké spektrum témat souvisejících s dnešním firemním životem od náboru, školení a pracovní doby přes výkonnost po povyšování nebo propouštění.

Kniha ukazuje cestu k loajálním lidem a stabilnímu týmu, který jde za společným cílem.

Lídři jedí poslední

Simon Sinek
Jan Melvil Publishing 2015

Výmluvný podtitul zní: Proč některé týmy drží pohromadě a jiné se rozpadají. Důvody si ujasníte v knize, která se zabývá dobrou lídrovskou praxí i těmi, kdo jako lídři neuspěli. Ukazuje cestu k loajálním lidem a stabilnímu týmu, který jde za společným cílem. Splněný sen HR manažera nebo manažerky? Ovšem o tom, že autorova cesta není až tak lehká, svědčí skutečnost, že lídrům připisuje hlavně schopnost inspirovat a ochotu obětovat se.

Vy jako značka: Osobní branding pro kariérní růst

Cristina Muntean
Grada 2018

„Kdybych si před čtyřmi lety nezačal systematicky vytvářet svou osobní značku, zaručeně bych nebyl tam, kde jsem teď,“ tvrdí Matěj Matolín, šéf HR v technologické firmě STRV, v rozhovoru pro Hospodářské noviny, který zveřejnil i na svém blogu Lovechlav.cz. O osobním brandingu je teď k dispozici tato kniha domácí provenience. Je teoretická i praktická, pomocí zařazených koučovacích otázek a cvičení lze na své osobní značce začít pracovat hned.


Chcete-li vědět víc o moderním náboru, přečtěte si také náš rozhovor s Matějem Matolínem, ve kterém mimo jiné říká, že v úspěšné firmě se náboru věnují všichni.


Recruiting in the Age of Googlization: When The Shift Hits Your Plan (anglicky)

Ira S. Wolfe
Motivational Press 2017

Podnikatel, autor knih a TEDx speaker připravil shrnující a z praxe vycházející materiál o tom, jak se svět náboru v digitální době mění. A to bez ohledu na zastánce dinosauřích praktik, kteří tvrdošíjně věří, že je možné oslovit kandidáty podobnými metodami jako někdy v první půli minulého století. A kteří si ještě nezvykli, že si je každý potenciální zaměstnanec nejdřív prolustruje na netu, kde se nic neutají.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články