Média o HR: 5 webů nabitých informacemi pro práci s lidmi

Internet je přecpaný informačními zdroji, které mohou lidem v HR pomoci v jejich každodenní práci i ušetřit jejich čas. Sdílet zkušenosti a know-how je dnes součástí budování osobní značky, takže i zkušení HRisté či náboráři na netu podrobně popisují, co se jim osvědčilo. Prozkoumali jsme pět zdrojů, kde se mohou ti, kteří vládnou češtinou nebo angličtinou, inspirovat.

Rework.withgoogle.com

Web s podrobnými informacemi o tom, jak pracují se svými lidmi v Googlu. Sdílí tu svou praxi, výzkumy i nápady. Na portálu je možné vyhledávat podle témat: například jak na nábor nových lidí, na inovace v HR, učení a rozvoj, týmy atd. Zároveň je tu plno průvodců pro specifické situace, se kterými je potřeba se při práci s lidmi ve firmách vypořádat. Třeba v průvodci pro to, jak nejlépe připravit a vést pohovory, jsou tipy na otázky, které položit, nebo jak celý pohovor rozčlenit. Další průvodce se týká rozvoje efektivity týmu. V neposlední řadě jsou na webu i případové studie, které ukazují zkušenosti na konkrétních příkladech, a to nejen z Googlu. A nechybí ani blog.

Od motivování přejdou firmy ke smysluplné práci a místo klasických oddělení budou budovat týmy a kmeny.

HR News

Web publikující články i rozhovory na téma lidské zdroje, management, obchod a marketing i koučování. Velká část obsahu je zdarma, a to včetně překladových materiálů ze zahraničí, část je přístupná předplatitelům. Je tu i poradna, kde lze získat informace spojené s různými konkrétními otázkami souvisejícími se širokou HR agendou – čerpání dovolené, jak pracovat s mileniály, jak na happiness management… A také sekce věnovaná krátkým zprávám z HR světa. Překliknout je možné i na Management TV a HR TV, což jsou dva videokanály na podobná témata.

Brand Bakers 

Firemní web zaměřený na employer branding, kde jsou k mání užitečné informace o tom, jak budovat firemní značku, aby byla přitažlivá pro zaměstnance. V poslední době se tu objevily články o tom, jak hledat kandidáty na Facebooku nebo jaké budou letos v employer brandingu trendy – třeba že se od motivování přejde ke smysluplné práci a že místo klasických oddělení budou firmy budovat týmy a kmeny. Výhodou je, že jednotlivá témata jsou zpracována podrobně a prakticky a se znalostí širšího domácího i zahraničního kontextu, takže se od nich lze skutečně odpíchnout pro posuny ve vlastní firmě.


Jestli vás zajímá budování značky zaměstnavatele a řešíte i to, jak ochránit svou reputaci, přečtěte si náš rozhovor s Martinou Koláčkovou.


HRMixer

26 predikcí českého náboru, které musíte znát. Tak se jmenuje nový článek Josefa José Kadlece, zakladatele firmy GoodCall a Recruitment Academy z webu HRMixer. Podrobně rozebírá, jak se vyvine celý pracovní trh, co čekat v talent sourcingu, náboru i employer brandingu. Portál je dobrým zdrojem pro toho, kdo chce mít povědomí o různých HR setkáních a konferencích, objevují se tu i praktičtější texty věnované různým nástrojům – třeba videoscreeningu kandidátů. Sekce Media je rozcestník po článcích, blozích či podcastech, kde se Josef Kadlec objevil, a může posloužit k objevování dalších informačních zdrojů.

Boolean Black Belt

Glen Cathey se déle než šestnáct let věnuje sourcingu a náboru a sdílí své zkušenosti z praxe. Portál je užitečný zdroj pro ty, kdo chtějí vědět víc o umělé inteligenci v náboru, jak hledat talenty, ale i jak přimět lidi, aby odpovídali na náborové maily nebo zprávy, o využití sociálních sítí, jako je Facebook nebo LinkedIn, v sourcingu a náboru i o budoucím vývoji těchto oblastí HR. Na webu má také záložku Free Resources, přes niž se lze podle různých témat proklikat k dalším materiálům – například jak hledat kandidáty na Twitteru nebo jak na pasivní kandidáty, kteří práci aktivně nehledají.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články