Média o HR: 5 podcastů pro informace a inspiraci

Podcasty jsou užitečný nástroj, jak se dál vzdělávat, rozšiřovat si odborné obzory nebo se prostě jenom inspirovat tím, jak (nejen) k HR a práci s lidmi přistupují ostatní. Vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější.

Namluvené rozhovory i jiné formáty se dají pustit do sluchátek rovnou z webu nebo přes služby typu iTunes či Google Play. A to přímo v kanceláři, cestou do práce nebo třeba v kavárně, když zaslouženě „padla“. Přinášíme vybranou pětici z těch podcastů, které stojí za pozornost.

Nelidské zdroje

Do podcastů se pustili Matěj Matolín, který řídí HR v mezinárodní technologické společnosti STRV a je specialistou na digitální recruitment, a Josef „José“ Kadlec, který mimo jiné stojí za školou Recruitment Academy. Se svými hosty otevírají témata, která jsou úzce spjatá s aktuální firemní praxí a s tím, co lidé v HR řeší. Budování autentické kultury firmy a decentralizované týmy tak například probírají s Jiřím Fabiánem, který má velké zkušenosti se startupy, jindy zase doporučují, kam se vyplatí vydat na konference o recruitmentu. Zatím od listopadu loňského roku zveřejnili pět dílů.


Přečtěte si naše rozhovory o náboru s Matějem Matolínemvyužití LinkedIn v HR s Josefem Kadlecem.


Harvard Business Revue 

Uznávaný časopis pokrývá svými podcasty (v angličtině) široké spektrum podnikatelských témat. Dělí je do několika trsů. Do HBR IdeaCast zve lidi, kteří mají co říci k oblasti leadershipu nebo managementu. Hovoří například o radosti z práce, o prodeji produktů, o produktivitě, o mýtech networkingu. Natáčí podcasty také k tématu ženy v práci, jindy se snaží odpovídat na mnohá pracovní dilemata – třeba jak si poradit s osobním rebrandingem, s týmy, které nefungují, se špatnými šéfy nebo kariérní změnou. V After Hours nakonec lidé z Harvardovy univerzity diskutují o novinkách z byznysu a kultury.


V článku Média o HR: 5 užitečných knih pro práci s lidmi se také dozvíte, které knihy se hodí přečíst, pokud chcete být v oboru „up to date“.


Stategické zisky

Výhodou česko-slovenského podcastu zaměřeného na marketing je jeho praktický záběr. Témata marketingového konzultanta Martina Mikláše a Václava Krajňáka, odborníka na marketing se zkušeností z mnoha internetových projektů, jsou ta, která zřejmě leckdo v práci řeší s železnou pravidelností, a to i když se věnuje lidem: firemní vize a jak ji využít v podnikání, firemní hodnoty, facebookové reklamy, texty, které prodávají, chatboti… Počet jejich podcastů dávno přesáhl stovku, takže kdo zalistuje od těch nejaktuálnějších do historie, má z čeho vybírat.

Jaká bude v budoucnu role recruitera a jaký dopad bude mít umělá inteligence na jeho práci?

HR Marketwach

Nejžhavější novinky a trendy v HR a HR technologiích (opět v angličtině; další zahraniční podcasty lze najít třeba přes web Hrpodcasters.com, informace, jak se v budoucnu promění práce, zda roboti vezmou HRistkám a HRistům místa, a další témata, která hýbou nejen HR světem, ale i podnikáním jako takovým, rozebírá George Larocq. Jeden podcast například věnuje přímo tomu, jaká bude v budoucnu role recruitera a jaký dopad bude mít umělá inteligence na jeho práci, v jiném zase řeší zapojení neboli „engagement“ zaměstnanců. Sám George Larocq se teď profesně věnuje hlavně HR technologiím, má však za sebou čtvrt století trvající kariéru v HR, talent managementu i získávání talentů.

Proti proudu

Podcasty zaměřené na rozhovory s lidmi nejen z byznysu, ale i dalších branží přinášejí inspiraci, ale také umožňují zasazovat si témata, která s HR souvisejí, do trochu širšího kontextu. V archivu tu mají podcast například s kouči Pavlem Vosobou nebo Janem Mühlfeitem, průmyslovou designérkou Annou Marešovou či Ditou Přikrylovou, která stojí za projektem Czechitas, tedy IT vzděláváním pro dívky a ženy. Celkem už je to více než šedesát osobností a témata jsou pestrá – od byznysu k pohybu, psaní nebo psychologii. Za podcasty stojí Dan Tržil, který se také věnuje firemnímu poradenství a produkcím podcastů na míru.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články