Nakoupí, dojde na poštu, ušetří čas. Co firmě přinese komornice?

Komorník se z domácností a hotelů přesouvá do firem. V brněnské Obsahové agentuře zavedli službu komornice. Co její práce obnáší a o co je největší zájem, prozrazuje ředitel agentury Martin Brablec.

Co vás vedlo k zavedení komornice ve firmě?
Vlastní potřeba – máme s manželkou dvě malé děti, což ve spojení s vedením firmy znamená minimum volna. Stát frontu na poště, vyřizovat reklamaci bot nebo třeba jen zjistit na úřadě aktuální info k parkování v zónách nám přišlo jako ztráta času. Navíc jsme spoustu podobných pochůzek potřebovali obstarat i pro firmu, takže jsme si řekli, že to sloučíme do jedné osoby a nabídneme její čas i lidem jako benefit.

„Fajn je komornická pokladna. Každý si dopředu ‚nabije‘ kredit a jednou měsíčně udělá vyúčtování.“

Co vše může komornice pro zaměstnance zařídit a o co je mezi nimi největší zájem?
Prakticky cokoliv. Všichni lidé v Obsahovce mají měsíční několikahodinový budget, který mohou využít na libovolné práce naší komornice Barbory Šmídové. Přes on-line systém pro řízení projektů jí zadávají vše, co potřebují zařídit. Každý má u komornice svůj kredit, aby nemusel platit každý nákup. Mezi lidmi je největší zájem o pochůzky po obchodech – vyzvednutí zboží z e-shopu, specializované obchody v centru, kam se hůř dostává. Také vyřízení služeb typu laminace dokumentů, pošta, lékárna. Využívané jsou i opravy oblečení (naše komornice šije). Nejkurióznější byl zatím nákup kytice k žádosti o ruku u rodičů nastávající nevěsty.

Barbora Šmídová

Barbora Šmídová

Pokud se někdo chce inspirovat, co má vychytat předem?
Určitě je fajn komornická pokladna. Každý si dopředu „nabije“ kredit a jednou měsíčně udělá vyúčtování, aby komorník nemusel běhat s každou účtenkou. Práci také velmi usnadňuje on-line systém na zadávání úkolů, do kterého může každý vkládat to, co potřebuje, a hned vidí, v jaké fázi plnění úkol je.

Do šetření času se opřely start-upy

Úspora času je ve světě práce horkým tématem a za své si ho berou i některé start-upy. Příkladem je služba osobního asistenta DoDo, který sežene a přiveze cokoliv a kamkoliv. Obstará dort, vyzvedne sako z čistírny, zajde do lékárny i pro objednávku do výdejny e-shopu, přepraví zásilku. Anebo se postará o vše, co obnáší péče o auto – ať je to výměna pneumatik, myčka, nebo servis. Péči má na starosti tým dispečerů a kurýrů.

Něco podobného nabízí i virtuální asistent Timi. Jeho tým dispečerů pro klienty zařídí úklid, jedná s mobilními operátory i úřady, vybere a koupí dárek, zařídí úklid, rezervuje auto či hotel, nakoupí a vše doveze, podá balíček na poště či cokoliv jiného (je-li to legální), co potřebuje klient zařídit.

Foto: Obsahová agentura

Zpět na články