Jak motivují své zaměstnance Google, Facebook nebo Netflix

Peníze za chůzi po schodech, sněžné dny, pandí pátky nebo párty s kufry. Zaměstnanecké benefity, které nabízejí velké americké firmy, jsou někdy lehce kuriózní, častokrát nás ale spíše udiví svou štědrostí. Komu by se nelíbil například roční plat pro rodiče bez rozdílu pohlaví, neomezená dovolená anebo finanční benefity, které dostávají vaši nejbližší v případě, že předčasně zemřete?

Firma Netflix, která provozuje známou online streamovací službu, nabízí svým zaměstnancům skutečně zajímavé benefity. Tím hlavním je zřejmě neomezená dovolená. Od roku 2004 si mohou zaměstnanci Netflixu vzít tolik volna, kolik chtějí. A očividně toho nezneužívají. Zřejmě i proto mohl Netflix zavést také velmi štědrou rodičovskou dovolenou. V prvním roce po narození (nebo adoptování) dítěte dostávají rodiče plnou výši svého platu. Platí to pro otce stejně jako pro matky.

Na rodičovskou svým zaměstnancům přispívá i Facebook. Ten rozdává 4 000 dolarů za nově narozené dítě, tzv. babycash. Je však nutno přiznat, že mnohem více než babycash média zaujal jiný mírně kontroverzní zaměstnanecký benefit: Facebook ve Spojených státech nabízí svým zaměstnankyním příspěvek až 20 000 dolarů na zmražení vlastních vajíček.

S méně radostnou událostí, tedy se smrtí, ve svých zaměstnaneckých benefitech nakládá internetový gigant Google. Je úplně jedno, na jaké pozici v Googlu pracujete – v případě, že zemřete, bude váš partner od Googlu pobírat po dobu 10 let polovinu vašeho ročního platu a také vaše akcie. Děti do 19 let (v případě studentů do 23 let) dostávají od Googlu tisíc dolarů měsíčně.

Cestování na firemní náklady i skipas

Právnická firma Freeborn & Peters pořádá každý rok tzv. luggage party, tedy něco jako párty s kufry. Všichni zaměstnanci přijdou do práce s kufry sbalenými na výlet. Pět z nich je náhodně vybráno a odjíždí na víkend na dovolenou na neznámé místo, kde mají hrazené všechny výdaje včetně odvozu limuzínou z letiště či večeří v luxusních restauracích.

Jiná právní firma – Zeus Legal Funding – věří v trošku odlišnou motivaci. Kromě toho, že svým zaměstnancům nabízí permanentku do posilovny zdarma, jim také platí v hotovosti za to, když místo jízdy výtahem šlapou do své kanceláře po schodech.

Ještě dále ve svých zaměstnaneckých benefitech zašla outdoorová firma Burton Snowboards. Ta obdarovává všechny své zaměstnance ročním skipasem a tzv. snow days, tedy sněžnými dny. Když nasněží během 24 hodin více než dvě stopy (přibližně 60 cm sněhu), dostává celá firma volno, aby si všichni mohli naplno užívat zasněžených sjezdovek.

Volné dny na aktivismus i na blázniviny

Světový fond na ochranu přírody (WWF) je mezinárodní neziskovka, kterou možná znáte skrze její logo – černobílou kreslenou pandu. A právě ta se stala symbolem zajímavého zaměstnaneckého benefitu. Organizace podporující ochranu divoké přírody zavedla tzv. pandí pátky, které v praxi znamenají, že každý druhý pátek mají zaměstnanci WWF volno.

Digitální agentura Traction dává svým zaměstnancům trošku odlišné volno. V rámci tzv. Days of Action neboli akčních dnů dostávají svůj běžný plat, ale veškerou svoji energii mohou vložit do libovolného občanského aktivismu.

Dva dny placeného volna dostávají také zaměstnanci outdoorové firmy REI. Tzv. Yay Days, tedy hurá dny, slouží zaměstnancům k tomu, aby vyšli ven a vyzkoušeli si jakoukoliv aktivitu, která je láká – třeba maraton.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články