Písek office aneb práce z pláže jako netradiční benefit

Stravenky či vzdělávací kurzy poskytuje jako benefit většina firem. Některé se však snaží zaujmout mnohem odvážnějším bonusem pro zaměstnance – přesunout je třeba na týden do domu na pláži, odkud sice pracují, ale ve zbytku času si užívají moře, sluníčko a dobré jídlo a pití.

Práce nemusí vypadat jen tak, že zaměstnanci sedí před počítačem a datlují do klávesnice v přeplněném open spacu. Místo toho mohou ležet u bazénu prázdninové vily v Barceloně, jako si to letošní léto užívali pracovníci brněnské internetové cestovní agentury a vyhledávače letenek Kiwi.com. „V barcelonském summer office se vybraní zaměstnanci střídali v týdenních intervalech. Naše katalánské dobrodružství je důkazem toho, že práci, radost, zábavu a cestování je možné skloubit,“ říká Kateřina Gábová, HR directorka v Kiwi.com.

Přes den pracovali s občasnou pauzou na prohlídku města, bazén či koupání v moři, večer si užívali paellu, sangriu a noční život v Barceloně. „Naše skupina měla za úkol testovat webovou stránku s mobilní aplikací, co nejvíce ji zjednodušit a přizpůsobit potřebám uživatelů. Zároveň jsme hledali nová řešení a nápady. Atmosféra byla úplně jiná než v naší kanceláři v Brně,“ pochvaluje si práci v Barceloně Teodora Stojšin.

Extrém: Přesuneme celou firmu na Bali

Menší společnosti a start-upy mohou vzít do exotiky třeba celou firmu, jako to udělali lidé z herní sociální sítě Gamee, kteří strávili čtyři týdny na Bali. „Napadlo mě to, když jsem byla sama na Bali na dovolené. Říkala jsem si, proč nevzít celý tým, aby pracoval odsud,“ popisuje ředitelka projektu Božena Řežábová. Zúčastnilo se 13 lidí z týmu plus dvě děti. Letenky se jim podařilo sehnat za deset tisíc korun, pronájem vily na měsíc stál v přepočtu zhruba 120 000 korun.

„Samozřejmě jsem se obávala toho, že práce z džungle nám nepůjde, nebude fungovat internet, začneme si lézt na nervy nebo se někomu něco stane,“ netají počáteční obavy Řežábová. Nakonec se naplnily jen obavy z potíží s internetem, které však překonali s místními datovými kartami. Měsíční změna prostředí přispěla k tomu, že lidé měli více energie a přicházeli s novými a neotřelými nápady. „Pokud můžete, určitě tuto zkušenost doporučuji,“ uzavírá Řežábová.

Poskytování takových benefitů však není pro každého. Jsou pracovní pozice, na kterých nejde odjet jen s notebookem, protože člověk musí chodit často na schůzky nebo být fyzicky přítomný v kanceláři. Problém může být také pro zaměstnance s malými dětmi, kteří nemohou na delší dobu odjet mimo domov.

Střední cesta: Dovolená hrazená firmou

Způsobů, jak zaměstnance odměnit pobytem v zahraničí, je několik. Například společnost LMC sdružující několik webových stránek a aplikací, které pomáhají s hledáním práce a vzděláváním, nabízí zaměstnancům hrazený pobyt v rámci dovolené, takže na něm nemusejí pracovat. Vyjet mohou dvakrát ročně, firma platí ubytování, vše ostatní je na zaměstnancích. „Začali jsme v létě 2016, kdy jsme měli na celou sezonu pronajaté dva apartmány v Chorvatsku, letos v zimě i v létě jsme nabízeli Rakousko,“ popisuje Lucie Kadlecová z HR oddělení LMC.

Firma vyhlásila termíny a lidé se hlásili. Pak se losovalo, kdo který termín získá. Zájem předčil očekávání. „Nejžádanější byly prázdninové termíny, které chtělo deset i více zaměstnanců najednou. O termín na konci září stáli třeba jen tři,“ říká Kadlecová. Do apartmánu jezdí lidé s rodinami, kamarády, ale už se jim stalo, že se domluvili i kolegové a vyrazili společně. „Chtěli jsme odměnit stávající zaměstnance něčím netradičním. Nebyla v tom snaha získat nové zaměstnance, i když je pravda, že to při pohovorech zmiňujeme,“ popisuje Kadlecová, jak se nápad zrodil.

Zaplatit zaměstnancům ubytování na dovolené je jeden z dražších benefitů, zároveň jím neodměníte úplně každého. „To jsme hodně zvažovali, ale pak jsme si řekli, že to funguje a že budeme pokračovat i příští rok,“ říká Kadlecová. Nově budou nabízet i jeden apartmán na Lipně, protože zjistili, že třeba rodiny s dětmi nechtějí jezdit nikam daleko do zahraničí.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články