Průzkum pro LinkedIn: Více než jóga zdarma táhne práce, co má smysl

Ping-pong v obědové pauze, plná firemní lednička nebo jóga zadarmo vám dobré zaměstnance nepřitáhnou ani neudrží. Alespoň to vyplývá z nedávného průzkumu, který si nechala zpracovat společnost LinkedIn. Z něj vyplývá, že v boji o loajální zaměstnance více než líbivé benefity rozhoduje zejména možnost být na svou práci pyšný.

Na vzorku 3000 profesionálů v oboru z USA nedávno proběhl zajímavý průzkum, který podstatně obohatil současné povědomí o atraktivitě firemních benefitů. Ukázal totiž, které hodnoty ve firmách považují zaměstnanci za klíčové. Navzdory některým předpokladům jde o mnohem zásadnější položky než líbivé trendy, kterými se pyšní startupy a mladé společnosti. Spíše než designové kanceláře totiž rozhodne firemní kultura, která v jejich prostorách převládá.

Kvalitní kultura rozhoduje

Výsledky ukazují, že benefity jako dobré svačiny zadarmo nebo herní místnost ve firmě jsou jeden z nejméně příznivých faktorů pro udržení profesionálů na jejich pracovních místech (jako hlavní benefit je vnímalo jen 19 % dotázaných). Respondenti průzkumu budou například spíše pyšní na práci, která umožní rovnováhu mezi pracovním a osobním životem (51 %) a která má pozitivní dopad na společnost (46 %). Téměř každý oslovený (87 %) naopak potvrdil, že je pro něj důležité, aby byl na svou práci hrdý.


I tak ale pořád existují tradiční benefity, které mohou misku vah u zaměstnance, který je na vážkách, vychýlit tím či oním směrem. Které to jsou?


„Nikdy nebyla vhodnější doba investovat do vašich zaměstnanců,“ napsal novinář a spisovatel Bruce M. Andreson, který se výsledky průzkumu zabývá. „K zachování silných společností je zapotřebí vybudovat silné pracovní prostředí, které zaměstnancům umožní být sami sebou a zapojit se do práce, která má smysl,“ dodává.

Peníze stranou, hodnoty především

70 % z oslovených zaměstnanců by podle průzkumu nechtělo pracovat v renomované společnosti, pokud by to mělo znamenat, že v ní musí tolerovat špatnou pracovní kulturu. To se raději vyrovnají s nižšími platy (65 %) nebo se vzdají vysněné pozice (26 %), než by se museli poprat s nepříjemným firemním prostředím.

71 % lidí také uvedlo, že by byli ochotní vzdát se vyššího platu kvůli nové práci pro firmu, se kterou sdílí hodnoty a které vnitřně věří, ačkoli jim nemůže nabídnout stejně vysoké platové ohodnocení. A 39 % by zároveň rovnou opustilo práci, kdyby jim zaměstnavatel zadal úkol, se kterým mají etický nebo morální konflikt.

Lidé chtějí někam patřit

Být součástí kolektivu je to, co umožňuje zaměstnancům získat kýžený pocit bezpečí a zázemí ve firmě. Téměř polovina (47 %) profesionálů z oboru, kteří jsou na svou práci hrdí, ráda pracuje ve svých firmách právě proto, že podporují pozitivní firemní kulturu a vytváří prostředí, ve kterém lidé mohou být sami sebou.

Kultivace firemního prostředí a kolektivu je podle výzkumu zásadní klíč k dlouhodobému udržení zaměstnanců. Faktorem číslo jedna pro setrvání ve firmě déle než pět let jsou totiž kolegové, se kterými se snadno a pohodově pracuje.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články