V Hyundai myslí na rozvoj zaměstnanců už při náboru

Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech obhájila vítězství v soutěži Sodexo Zaměstnavatel roku v kategorii do 5000 zaměstnanců. „Snažíme se být v péči o zaměstnance kreativní, a proto volíme takové benefity, které budou nejen moderní, ale především oceňované a chtěné našimi zaměstnanci,“ popisuje HR Manager Martin Chmela jeden z důvodů, proč je firma u zaměstnanců oblíbená.

Mnoho firem v oblasti automobilového průmyslu trápí nedostatek odborných pracovníků. Jak jejich nábor řešíte u vás?
Snažíme se nabízet takové podmínky, abychom byli atraktivním zaměstnavatelem a při hledání jakékoliv pracovní pozice oslovili široké pole kandidátů. Podmínkami se myslí nejen nástupní mzda, ale i následná péče o zaměstnance a jeho rozvoj. Primárně při náboru sledujeme potenciál uchazečů a jejich chuť dál na sobě pracovat. Na mnoho odborných pracovních pozic jsme schopni nabrat juniorního uchazeče nebo i absolventa a v dané oblasti si jej „vychovat“. Mnozí z dnešních nejzkušenějších a nejúspěšnějších zaměstnanců nastupovali do Hyundai bez předchozích zkušeností. Zároveň podporujeme rotace a interní přesuny a dáváme prostor těm, kteří firmu znají a chtějí se v ní nadále posouvat a rozvíjet.   


Chcete vědět víc o důležitosti vzdělávání vlastních zaměstnanců? Přečtěte si článek o tom, jak může právě tento benefit rozhodnout, zda u vás ve firmě lidé zůstanou, či nikoliv.


Hyundai klade na vzdělávání a další rozvoj zaměstnanců velký důraz. Co všechno jim nabízíte?
Vzdělávání je zahájeno již první dny nástupu do Hyundai. Nováčkům se snažíme dát veškeré informace o fungování společnosti, aby se jim již v těchto prvních dnech dobře pracovalo a měli přehled o společnosti, firemní kultuře, systémech, bezpečnosti, benefitech či produktech.

Pro každého zaměstnance na jakékoliv úrovni pracovního zařazení máme vytvořen ucelený systém vzdělávacích aktivit odpovídajících potřebám dané pracovní pozice. Tento systém zahrnuje vše od odborných školení přes osobnostní rozvojové kurzy, jazykové vzdělávání až po koučink nebo zahraniční konference. Rozvoj zaměstnanců podporujeme i rotacemi činností nebo změnou pracoviště, a to někdy i mimo původní obor. Všechny manažerské pozice se snažíme obsazovat prioritně interně, proto zaměstnance s potenciálem vést zařazujeme do talentového programu, kde se jim intenzivněji věnujeme.

Jak připravujete zaměstnance na nástup robotizace, který bude v automobilovém průmyslu nevyhnutelný?
Společnost Hyundai je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě a již dnes je velká část výroby automatizovaná. Přesto očekáváme posun a změny, které se budou v následujících letech dít nejen v oblasti robotizace. Abychom byli na změny dostatečně připraveni, máme vytvořen tým, jehož hlavní pracovní náplní je řízení změny a příprava celé společnosti na nové nadcházející období. To zahrnuje zejména vyhledávání oblastí, kterých se dotknou změny, určování opatření, jež musíme podniknout, a jejich následná realizace – získání znalostí, implementace technologií, změny způsobu řízení, úpravy stávajících procesů atp.

Titul Zaměstnavatel roku 2019 je pro Hyundai pozitivní zpětnou vazbou a informací, že se o zaměstnance staráme dobře a patříme v tom ke špičce.“

Snažíte se oslovit už studenty vysokých škol? Nabízíte trainee programy či další možnosti, jak si práci v Hyundai vyzkoušet?
Nábor v Hyundai je dlouhá léta postaven na oslovování studentů – absolventů vysokých škol. Máme pro ně vytvořeny takzvané „juniorské“ pracovní pozice napříč všemi odděleními. V prvních dvou letech se absolventi seznamují s oblastí, oborem, praxí a postupně přibývá agendy a stávají se specialisty s větší odpovědností a kompetencemi. Tento model nám funguje léta a z prvních absolventů nastupujících do Hyundai jsou dnes již manažeři. Nejde tedy o „vyzkoušení“, ale regulérní pracovní pozici, na které se absolvent postupně rozvíjí a roste.

Které atraktivní a na trhu neobvyklé benefity zaměstnancům nabízíte?  
Snažíme se být v péči o zaměstnance kreativní, a proto volíme takové benefity, které budou nejen moderní, ale především oceňované a chtěné našimi zaměstnanci. Jedním z nově zavedených benefitů pro naše zaměstnance je plně vybavené rehabilitační a fitness centrum v areálu společnosti, které mohou zaměstnanci využívat nejen v rámci prevence, již poskytujeme v rámce pracovní doby, ale i mimo ni. Pokud jim jejich ošetřující lékař předepíše rehabilitaci, nemusí na ni čekat měsíce, ale mohou ji u nás začít již v řádu dnů.

Titul Zaměstnavatel roku jste ve své kategorii získali opakovaně. Co pro vás znamená?
Titul je pro Hyundai pozitivní zpětnou vazbou a informací, že se o zaměstnance staráme dobře a patříme v tom ke špičce. Zároveň je to pro nás závazek do budoucna – pokračovat v započaté práci a nadále se svědomitě věnovat našim zaměstnancům.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články