Z vaší plotny na soukromý stůl. Jak na rozvoz jídel

Někteří zákazníci k vašim dveřím nedorazí, zato vy můžete dorazit k těm jejich. Teď už se jen rozhodnout, jestli to zkusit na vlastní pěst, nebo svěřit krabičky s jídlem do rukou profesionální rozvážkové společnosti. Která cesta je pro váš podnik výhodnější?

Risk na vlastní pěst

Vlastní rozvoz jídel je ekonomičtější variantou, zejména pokud vlastníte podnik v menším nebo středně velkém městě. Myslí si to i Ladislav Bodyna, který před sedmi měsíci otevřel v Pardubicích svůj podnik Los Salátos. Ten na úspěšných rozvážkách existenčně stojí. Jeho zákazníci si mohou skrz webové stránky objednat salát podle svého gusta a následně ho obdržet až na svůj stůl, případně ho přijít zkonzumovat do provozovny.

Bodyna je rád, že má svůj byznys plně pod kontrolou. Bojí se, že by si cizí kurýr na rozvážené jídlo dával menší pozor, což by vedlo k četnějším reklamacím. „Jediným problémem je sehnat personál, v regionu je nízká nezaměstnanost. Jinak mě ale žádná další nevýhoda vlastního rozvozu nenapadá,“ říká provozovatel podniku, kterému se podle jeho slov výjimečně daří zejména i proto, že jídlo rozváží zdarma.

„Uvažoval jsem i o některé z velkých zavedených rozvážkových společností, myslím ale, že se mi to nevyplatí,“ míní Bodyna. Vadí mu zejména marže ve výši až desítek procent z prodeje, o jakou si známé české rozvážkové společnosti běžně říkají. „Pravděpodobně by se to vyplatilo v případě, že máte dost objednávek. A k tomu odpovídající marži,“ uvažuje.

Pohodlí v rukou odborníků

Druhou možností jsou profesionální rozvozy jídel, které provozovatelům restaurací nabízejí specializované firmy. Ty disponují nejen špičkovými kurýry, ale i chytrými aplikacemi do mobilu a dalším užitečným know-how, díky kterému dokáží snadno oslovit daleko větší počet potenciálních zákazníků než běžný provozovatel restaurace. V tuzemsku platí za špičku na trhu rozvoz DámeJídlo, který nabízí své služby už v deseti českých městech.

V poslední době mu však šlape na paty zvyšující se zájem zahraničních rozvážkových gigantů. Letos v únoru například americká taxi firma Uber oznámila, že má v plánu přijít na český trh se svou službou Uber EATS, která je velmi populární v některých západních zemích.

Svou cestu na české talíře si nyní razí i rozvážková společnost Wolt, které se už podařilo ovládnout trh téměř po celé severní Evropě. „Provozovatel restaurace by se měl zaměřovat na klíčový záměr svého byznysu, což je příprava skvělého jídla. Všechno další, co ho rozptyluje, by se mělo outsourcovat,“ vyjmenovává důvody využití profi rozvozu Matias Nordström z Woltu.

Zásadní výhodu profesionálního rozvozu vidí v přilákání nových zákazníků. „Podle našich průzkumů je 92 % nákupů skrz naši aplikaci pro restauraci zbrusu novým byznysem,“ říká. Aplikace také pomáhá ke spokojenosti zákazníků tím, že umožňuje živě sledovat dodávku na mapě. Klient proto vždycky ví, kde se jeho oběd zrovna nachází. „A když se něco pokazí, je na nás, abychom problém okamžitě vyřešili. Naší největší prioritou je totiž spokojený klient,“ uzavírá Nordström.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články