„Zabalte mi to s sebou, prosím“

Zákazníci jsou tvorové podivní a podléhající aktuálním trendům. A mezi ty patří i stále větší důraz na omezování množství vyhozených potravin. Logicky tak roste poptávka po jídle s sebou.

Je jedno, jestli si hosté přejí zabalit celé menu nebo jen nedojedenou část oběda. Vy byste jim měli dokázat vyhovět kdykoli. A tady je náš návod, jak to udělat nezapomenutelně, aby se k vám hosté rádi vraceli – i pro další jídla do krabiček.

  • Investujte do vlastních obalů. Zapomeňte na univerzální krabice a poohlédněte se po vlastních. Ideálně z ekologických materiálů, takových, ze kterých se dá jídlo v případě potřeby i sníst. A samozřejmě s vaším logem a kontakty.
  • Myslete za roh. Zákazník si jídlo nepřeje pouze zabalit, ale chce si ho také odnést. A uznejte, že v krabičce v ruce to nebude úplně ideální. Takže mu dejte krabičku s jídlem do tašky. Samozřejmě ideálně papírové (recyklovatelné) a s vaším logem. Bude vás to stát pár korun navíc, ale jako bonus získáte reklamu. Čím vtipněji design tašky pojmete, tím větší pozornost upoutá.
  • Buďte inovativní. Co takhle vyzkoušet variantu zálohovaných vratných obalů? Pokud k vám zákazníci chodí pravidelně, možná by tuto možnost uvítali. A ti, kteří pravidelně nechodí, by třeba začali.
  • Zabalení vždy nabídněte. Pokud host jídlo nedojí, měla by nabídka na jeho zabalení následovat hned po dotazu, zda mu jídlo chutnalo.
  • Jídlo s sebou doneste vždy ke stolu. I když se to může zdát samozřejmé, stále se najde hodně restaurací, ve kterých se host musí po zabaleném jídle pídit. Než vysvětlovat, že ho má připravené na baru, bude lepší, když mu ho donesete.
  • Nechte ho zkontrolovat objednávku. Tak jako si host prohlédne jídlo na talíři, než ho zaplatí, musí mít stejnou možnost i u jídla s sebou. To znamená, že mu jídlo v krabičce musíte přinést ještě před zaplacením. Ideálně ve chvíli, kdy požádá o účet.
  • S příplatkem, nebo bez? Přestože máte plné právo cenu za obaly účtovat, je jen na vás, jestli to tak skutečně uděláte. Lepší restaurace hradí náklady na obaly ze svého. Chápou je totiž jako investici do zákazníka.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články